25 Mart 2010 Perşembe

MARTI OLMALIYDIM BEN



Martı olmak isterdim ben
Nereye uçacağını bilmeyen
Bir limandan diğer limana uçup
Özgürlüğe çırpmak isterdim kanatlarımı

İsterdimki iki mavi arasında olayım
Gökyüzü ve denizle sarmalanayım
O zaman üzüntü ve kederden uçarak kaçardım
Rüzgara karşı koyardım belkide

Bembeyaz tüylerim olmalıydı benim
Beyazın saflığını taşımalıydı tüylerim
Bir de günden arta kalanları benimle paylaşan
Balıkçı ağabeyler olmalıydı

Bir vapurun arkasına takılıverirdim
Bir limandan diğer limana eşlik ederdim
İnsanlar izlerdi beni ve elbet olurdu aralarında
Simidini paylaşan iyi kalpliler

Diyorumki bir martı olsaydım keşke
O zaman belki ölmezdi çocuklar ya da yetim kalmazdı
Gagamda zeytin dalı, ülkeme özgürlük dağıtırdım
Ah bir martı olsaydım...

Nupelda KARABUĞDAY

1 yorum: