6 Haziran 2011 Pazartesi

SUYUNDAN DA İÇERİM YOLUNDAN DA GEÇERİM!



Paran varsa Range Rover
Yoksa game over
Diye boşa dememişler
Cerrahpaşa’nın girişine bunu yazmalılar.
Kapıdan içeri girdiğiniz an
Burnunuza ne idüğü belirsiz bir koku
Hastane kokusunu bilirim ben
Malum hastanede büyüdüm
Bu koku o kokulardan değil
Yerler desen pislik içinde
Amcamın biri çamurlu su ile
Yer siliyordu bugün
Kimbilir kaçıncı katı siliyor aynı suyla…
Umuma açık yerlerde tuvaleti pek tercih etmesem de
Merak ederim…
Girdim baktım
Mavi bir tas, musluk sonuna kadar açık, su taşmış
Alafranga tipi tuvalet
Ve şaşırtmayacak derecede “pis”…
Doktorun odasındaki tuvalet ise “mis”
Tahlil için sıramı bekliyordum
Gözlerim dikkatli dikkatli çevreyi süzerken
Güler yüzlü bir bayan oturdu yanıma
Hastalığımı sordu, ben de onunkini falan derken
Malumunuz konu konuyu açtı
İsmi Dilek…
Öğretmen, 3 yıldır bağırsak kanseriyle savaşıyor
O 3 yıl önce tanışmış onkoloji ile
Alaylısı olmuş bu hastalığın
Kemoterapi sonucu kısalan saçları
Yüzünün güzelliğini pek bir ortaya çıkarmış
“Mutluyum, hayatı seviyorum
8 yaşında kızım var
Okulda da bir sürü çocuğum” var benim diyor
Bağırsaklarından göğsüne sıçrayan
“Günümüz hastalığını” yenmekte kararlı!
Sonra bir teyze daha oturdu diğer yanıma
Tesadüf bu ya aynı hastalığa sahibiz
O da “Sen gençsin Allah benim ömrümü sana versin” dedi
Ya yazması kolay da, duyması o kadar zor ki bu sözleri
Tanımadığınız birinin size bunu demesi…
İnsan tanımadığı birine “ömrünü bahşeder mi”
Ediyor işte…
Ah teyzem ah…
Bugün o iki insandan iki büyük şey öğrendim
Birincisi
HAYAT HERŞEYE RAĞMEN
ONDAN VAZGEÇMEMEYE DEĞER!
İkincisi
İNSANLIK ÖLMEMİŞ…
Siz ne kadar bilinen şeyler deseniz de
Teorikte değil pratikte öğrenmek
Somutlaştırıyor bilgiyi…
Tam da Gorgias’ın dediği gibi
Bilgi sözlerle aktarılmıyor
Yaşamak lazım…
Paylaşılan acılar da
İnsanlara bir şeyler katıyor
Yeni şeyler öğretiyor
Doğruymuş be!
Gerçekten de acı paylaştıkça azalıyormuş!
Açın Pollyanna pencerelerinizi
Hayat yaşamaya değer beyler bayanlar
Bakın ben mesela bugün
Radyasyonlu su içtim!
Çok çılgıncaydı!
Bu arada görürsem
Volkan Konak’a soracağım
Acaba bahsettiği “su” bu muydu?
Arkası yarın…

Nupi

1 yorum: